неделя, 23 август 2009 г.

Пепси с видео клип в списание

Компанията Pepsi Co, вторият по големина производител на безалкохолни напитки в света, публикува в списание Entertainment Weekly своя видео реклама. Видеоклипът ще се проиграва на специална електронна хартия и ще се появява при отваряне на страницата.

Стойността на видео в списание, все още не е оповестена, но според експерти, запознати с тези технологии, тя ще бъде много по-висока от цената на обикновена принт реклама. Според тяхната оценка, едно видео в списание с тираж от 100 хил. копия ще струва повече от един милион долара. Обикновена цветна реклама в Entertainment Weekly струва около 9 цента за копие от пълния лист (или 9 хил. долара за тираж от 100 хил.). Точният брой на екземплярите, където видеото се появява е неизвестен. Ясно е само, че ако се помести по едно екранче в 100 хиляди списания, това ще доведе до седемцифрена сума.

Рекламите в Entertainment Weekly напомня вестник «Дневен Пророк" за филмите за Хари Потър, където картинките и снимките се движат. Видео ще се проиграва на LCD екран с диагонал един и половина инча, приблизително колкото големината на дисплея на мобилните телефони.

Въпреки високата цената, видеото е технически несъвършено . Както и в Esquire, страницата с видеото е много по-плътна от останалите. Дебелината на екрана е 2,7 mm. В Хари Потъровия «Дневен Пророк», с които рекламната кампания се сравнява, почти всички издания с движещи се изображения, не увеличават дебелината на листа.

Електронната реклама в списанието е подготвена от Pepsi и американскиа телевизионен канали CBS. Спонсорите очакват той да ги обезщети, чрез създаване на «шум» и дискусия сред читателите и медиите.

Рекламите ще се появи в септемврийския брой на списание Entertainment Weekly в Лос Анджелис и Ню Йорк. Технологията, разработена от Americhip, които произвеждат всички материали.

Принципът на действие на видео реклами е същото като музикалните поздравителни картички: всеки път, когато разтворите страницата се стартира видеото, но веднага, след като читателят затвори страницата, видеото автоматично се деактивира.

Във видеофилма един от актьорите на шоуто разяснява как да използва съоръжението и кани читателите да щракнат върху един от петте бутона по-долу за да разгледат рекламния клип на Pepsi Max или анонс за програмата на телеканала CBS.
В сайта на компанията разработчик - Americhip има видеоклип, демонстриращ възможностите на новата технология, разработката на която е продължила две години. Както се разбира от видеоклипа и съобщенията в други издания, в основата на книжното видео стои чип, потомък на онези, които се използват в музикално поздравителни картички, и батериите.

събота, 1 август 2009 г.

Пол Ренд (Paul Rand)

ПОЛ РЕНД (1914-1996) е една от най-влиятелните личности в американския графичен дизайн. Развива свой собствен визуален език под влиянието на европейските авангардистки течения като Кубизма, Конструктивизма и De Stijl.

Учи в Ню Йорк Pratt Institute от 1929 до 1932 година, Parson's School of Design от 1932 до 1933 година и в Art Student's League през 1933 и 1934. Аrt director на Esquire и Apparel Arts (по-късно GQ: Gentleman's Quarterly) от 1935 до 1941 и прави кориците на сп. Directions в периода 1938-1945. Ранд е влиятелен консултант по дизайна, но и самостоятелно създава лого на такива големи корпорации като IBM, Westinghouse, United Parcel Service ABC television.

От 1956 до 1993 година преподава в университета Йеил. През 1972 година влиза в Залата на славата на New York Art Directors. Автор на книгитеThoughts on Design, Paul Rand: A Designer's Art,Design Form and Chaos,The Trademarks of Paul Rand и From Lascaux to BrooklynClub.

http://www.paul-rand.com/

http://www.logodesignlove.com/all-about-paul-rand

http://groovemanifesto.net/personae/rand/

LOGODESIGNLOVE

Сайт с много богат ресурс от информация за дизайн на запазен знак.